zondag 17 januari 2016

Olaf ?

Morgen viert het beste vriendinnetje van onze dochter haar verjaardag.
En er werd mij vriendelijk doch dringend verzocht een Frozen cadeautje te naaien :-)
Tja, zoiets kun je natuurlijk niet weigeren.

We werden het snel eens, het zou een kussentje worden.
Met een Frozen applicatie. Maar Elsa, die is toch echt te ingewikkeld voor mijn naaikunsten.
Olaf, ja dat moest wel lukken.


Ik maakte Olaf aan de hand van een kleurplaat. Hij werd van vilt en met vlisofix op de stof gezet. Daarna stikte ik het met kleine rechte steekjes met de naaimachine vast. 
En ja, de oogjes en knopen op zijn buik zijn oude drukknoopjes. Die komen nog uit de erfenis van mijn oudtante ;-) Met die blauw-witte stippen lijkt het net of Olaf in een sneeuwbui rond springt.


En aangezien het vriendje van onze zoon ook morgen zijn verjaardag viert, kwam ik niet onder een tweede naaiopdracht uit.


Dat werd een bliksem-snel knikkerzakje ;-)
Zelfs de knikkers bleek ik in mijn voorraad te hebben. 

Groetjes Sas



Geen opmerkingen: