woensdag 29 mei 2013

Tassen, tassen en tassen !!!

De laatste weken ben ik nogal druk geweest met het maken van tassen.
Om te beginnen maakte ik voor 2 lieve collega's op verzoek een paar vrolijke echte jippie!-tassen.




Van de tweede tas heb ik foto's gemaakt terwijl ik hem maakte. Het is zo simpel om dit te maken, jij kan het vast ook !
Teken met een dunne watervaste stift met simpele lijnen bloemenstelen met blaadjes op de stof.  Borduur nu met een stiksteekje over de tekening. Omdat het lijntje zo dun is, zie je er nu helemaal niets meer van. Zorg wel dat je een stift neemt die in de was niet gaat vlekken ! Borduur nog wat gras tussen de steeltjes.
Naai vrolijk gekleurde knopen als bloemen op de steeltjes. Als laatste naai je nog een paar vilten vlinder in de "lucht" en klaar ben je !
De schouderbanden maakte ik van gebloemde kofferbanden die ik lang geleden niet kon laten liggen bij het kruidvat. (wie wat bewaard heeft wat ;-))

Ik maak altijd een binnenkant met vakken en een etuitje dat met een lint in de tas hangt. En dit allemaal natuurlijk het liefst in jippie!-blije kleurtjes !

Maar dit is niet het enige dat ik gemaakt heb.
Voor de familiedag van mijn moeder maakte ik voor iedereen een cadeautje. De dames kregen natuurlijk een jippie!-tas.




Voor de kleintjes maakte ik tassen (in meisjes en jongens uitvoering) met knuffelkonijntjes.
En voor de grootste maakte ik een stoer heuptasje met robot.




Tja, en wat maak je dan voor de mannen ?!?
Op een ochtend heb ik nog snel wat schrijfblokjes van een vilten hoesje voorzien.


Er is dus druk gefröbeld hier. En klaar zijn we nog lang niet, op het to-do lijstje staan nog meer tassen op verzoek en nog meer leuks waar ik later over zal berichten.

Groetjes Sas

Geen opmerkingen: