zondag 12 mei 2013

Speelgoed haken

Sinds een jaartje volg ik een aantal blogs van mede-fröbelaars.
En iedere keer weer werd ik helemaal blij van al die kleurrijke gehaakte projecten.
Maar haken kon ik nog niet.

Gelukkig staan er op you-tube meer dan genoeg filmpjes om de beginnende haakster op weg te helpen.
Al na een uurtje kon ik een bloemetje haken !
Het volgende project werd een granny square, ging ook prima.
Tijd voor een groter project: een baby dekentje voor ons nieuwste neefje.
Ik deed er maanden over maar het resultaat maakte me jippie-blij !


Geen geweldige foto maar wel een geweldig dekentje !


Nu deze kleine man vorige maand alweer 1 jaar werd, moest er natuurlijk een cadeautje gemaakt worden.
Inmiddels had ik het haken, inclusief meerderen en minderen, een stuk beter onder de knie.
Op het blog van Seriously Daisies kwam ik dit gehaakt speelgoed tegen.
Ronde gehaakte mandjes in steeds iets groter wordende maat. Ze passen in elkaar of ze kunnen opgestapeld worden. De balletjes bij dit patroon vond ik te klein. Het patroon van de balletjes die ik maakte kan ik helaas niet meer terugvinden. :-(
Een zakje om alles in op te bergen maakte het geheel compleet.








Het cadeautje is een groot succes. Het kleine mannetje vindt de balletjes leuk, zijn grotere zusje is druk in de weer met de bakjes !

Ben je benieuwd naar wat ik op dit moment op mijn werktafel heb liggen ?
Nog even een paar weekjes geduld.
Maar een klein tipje van de sluier.......






Groetjes, Sas

Geen opmerkingen: