dinsdag 6 januari 2015

Kerstmarkt: deel 1

Het mag nog net, toch ?!?
Gelukkig nieuwjaar !!!!!

De afgelopen maanden ben ik erg druk geweest met voorbereidingen voor de jaarlijkse kerstmarkt van de kleuterschool.
Eerdere jaren stonden we met 1 kraam van de kleuterschool op de kerstmarkt in het dorp. De kinderen en moeders leverden een paar zelfgemaakte spulletjes en de (toch vaak tegenvallende) opbrengst was voor de school.
Dit jaar werd er voor een andere opzet gekozen.
De aula van de school werd omgetoverd tot kerstmarkt en in de klaslokalen konden kinderen (tegen betaling ;-) knutselen.
IJverige ouders (lees: moeders) konden een kraampje huren en zelfgemaakte spulletjes verkopen. Tja, en als Jippie ! kun je dan niet anders dan meedoen !?!

Maar spannend was het wel. Wat te maken en hoeveel ? Zouden de bezoekers mijn spulletjes wel leuk genoeg vinden ? En heel belangrijk, wat zouden ze ervoor willen betalen ?
Ik besloot mijn prijzen laag te houden. Misschien wel te laag maar ik wilde wel lekker verkopen en niet alles weer mee naar huis slepen :)
Een groot deel van de gebruikte materialen waren reststukken en/of gekregen. (ja ja, alweer Danke Anke)
Mijn eigen kosten waren dus laag en ik hield zo toch nog een redelijke winstmarge over.

Ik maakte een hele stapel keukenschorten. Voor mama's, meisjes en jongens.
En ze gingen als warme broodjes. (ik nam er maar een stuk of 4 weer mee naar huis :)
En dan nu de foto's !!!!!!! (van een deel van de schorten)















Dat lijken me genoeg foto's voor vandaag ;)
In mijn volgende bericht zal ik laten zien wat ik nog meer maakte.

Groetjes Sas

Geen opmerkingen: