zondag 2 maart 2014

Twee tassen 'geruild' voor drie fietsen ?

Dat is natuurlijk niet helemaal zoals het gegaan is:
In de schoonfamilie van mijn zus zijn alle kinderen ouder dan de onze.
Zij boden ons de kinderfietsjes waar hun kinderen te groot voor waren geworden aan. En wilden daar helemaal niets voor terug hebben.
Maar dat ging zomaar niet !

Met wat tips van mijn zus (de schoonfamilie is nieuw en heb ik nog nooit ontmoet) ging ik aan de slag.
Het werden twee tassen, een voor schoonmoeder en een voor schoonzus.

Inmiddels zijn de tassen in ontvangst genomen. En hebben de ontvangers mij foto's gestuurd van de tassen (was natuurlijk WEER vergeten foto's te maken :-)






 
De groene tas is gemaakt van linnen met een strook patchwork in bloemetjes-stof. De bodem is gemaakt van een oude spijkerbroek waarvan ik de kontzak tot binnenvakje verwerkte.
De andere tas is van donker blauw linnen. Het stuk stof met het glimmende ornament komt van een gordijnstof. De bodem is van gestreepte stevige rib.
En beide tassen hebben natuurlijk zo'n handig ritszakje aan een lintje.

De fietsen en de tassen zijn een groot succes ;-D

Groetjes Sas

Geen opmerkingen: